Klenot severního Thajska

dubna 29, 2015

Město Chang Mai je bráno jako "must see" v Thajsku. David se rozhodl jej navštívit před tím, než odletí domů, a já se rozhodl k němu připojit. Mohl jsem zůstat s děvčaty, ale ty podnikly cestu na ostrov Ko Lanta, aby tam dělaly takové ty typické věci, co se dělají na pláži. Pro mě nuda. Takže jsem raději nasedl do nočního vlaku z Bangkoku a během 14 hodin spal na tvrdých sedačkách a následně se kochal krajinou severního Thajska v ubíhajícím vlaku. Cesty vlakem prostě zbožňuji.

V Chiang Mai jsme se měli setkat s couchsurfistkou Som, ale při odesílání SMS jsem nenapsal thajskou předvolbu. Zpráva se však odeslala (bůh ví kam). Som na nás čekala téměř půl hodinu a my čekali na ni blízko sebe. Nakonec jsme využili McDonald's wifi z hesla z použitého účtu a domluvili se přes CS stránky na srazu. Naštěstí jsme se našli. Som se odstěhovala z Bangkoku a teď pracuje z domova na různých projektech (práce má nad hlavu,skoro nespí). Její dům se nachází u lesa, takže příroda hadra. Neteče zde teplá voda, splachuje se zase džberem, spí se na tvrdé zemi. Klášter znovu. Som je však příjemná, trochu frikulín a má zvláštní smysl pro humor. Vzala nás na trh kousek od jejího domova, kde bylo levné jídlo a velké porce - 40 thb za mega rýži s kuřetem, 10 za různé druhy čajů, 20 za vepřové koule s curry omáčkou, 5 thb za cherry rajčata,15 za banány atd. Takže jsme se nadlábli a ještě jsme museli u Som sníst její uvařené jídlo. David tak za mne zase dojídal. Thajsko je úžasné v tom, že vše je fakt levné, čerstvé a chutné.

Ráno jsem rozhodl vstávat brzo, podařilo se nám vykopat místo v 6:15 v 7:30 (úspěch). Som pracovala skoro celou noc a ráno nás odvedla k rodině, kam jsme si nechali vyprat naše už dost zatuchlé věci. Následně jsme vyrazili prozkoumat staré město Chang Mai. V Chang Mai se nachází přes 300 chrámů, kde se smíchává vyznávání dvou větví buddhismu a budování chrámů je ovlivněno Laosem, Čínou, Barmou i Vietnamem. Prolezli jsme jich dost, až nám to začínalo lézt krkem, protože bylo strašné vedro a to nás unavilo. chrámy mě ale bavily, fascinovaly mě sochy hyder, draků a dalších zvířat všemožně zdobených. Do toho jsme obdivovali sochy budhů všemožných velikostí a materiálů. Myslím, že  v Chiang Mai se v některých chrámech objevovaly i znaky hinduismu. Budhové zase byly všude kolem a asi nejhezčí se mi zdál v chrámu Mahawan mimo staré město, který byl vyroben z nefritu a ze zlata. Do toho se v Chiang Mai tyčí u chrámů stupy či v závislosti na důležitosti i malé pagody. Popravdě, Bagan to holt nahradit nemohlo, takže některé pagody, docela zajimavé, nás nechávaly chladnými.

Večer  jsme navštívili noční trh a odolávali nákupní horečce. Podlehl jsem jen jednou, když  jsem si koupil sošku Ganeshi (slon s mnoha rukama) ze 350 na 200 bahtů. Následně jsme čekovali ceny suvenýrů, které bychom chtěli koupit. Ceny byly docela levné, skoro jako v Číně, takže až budem nakupovat naostro, bude to těžké. Zachránila nás Som, kterou jsme potkali, šla vyzvednout kamaráda na letiště. Nakonec jsme jeli s ní, i když  jsem nebyl moc spokojen,poněvadž jsem byl unavený z vedra a nedostatku spánku (spíme zase na zemi).

Vyzvedli jsme kámoše a domů dorazili až před půlnocí. Bohužel jsme spát ještě nešli. Kamarád začal pálit mokrou trávu  (!!!) a Som vařila. Ještě v 1 ráno jsme tak měli mega večeři. Spát se šlo až před třetí hodinou ranní. Kdo by si myslel, že Thajci spí dlouho, omyl. Vstávali v 8 ráno! Další den ale až do dalšího příspěvku.

You Might Also Like

0 komentářů

Like us on Facebook

Flickr Images

Kontaktní formulář

Subscribe